سرخط خبرها

پویش سراسری «نوگلان فاطمی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد + فیلم

  • کد خبر: ۱۹۹۳۹۶
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
  • ۱
پویش سراسری «نوگلان فاطمی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد + فیلم
پویش سراسری «نوگلان فاطمی» با حضور بیش از ۲هزار و ۵۰۰دانش‌آموز مقطع ابتدایی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، هم‌زمان با فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) پویش سراسری «نوگلان فاطمی» صبح امروز (۱۹ آذرماه) با حضور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰دانش‌آموز مقطع ابتدایی در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این پویش، دانش‌آموزان ضمن ادای احترام به حضرت زهرا (س) و دعا برای تعجیل در فرج حضرت، ولی عصر (عج) از برنامه‌های فرهنگی که در قالب برگزاری این پویش برنامه‌ریزی شده بود، بهره‌مند شدند.

اجرای سرود دسته‌جمعی، مسابقات دانش‌آموزی و خواندن زیارت حضرت زهرا (س) و دعای فرج از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی ابراهیمی، مجری پویش «نوگلان فاطمی» در حاشیه برگزاری این مراسم به شهرآرانیوز گفت: پویش‌های «نوگلان فاطمی» و «می‌دونم دوستم داری» در سراسر کشور با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش، اداره همکاری‌های آموزش‌وپرورش حوزه علمیه و شبکه پویا در سطح دانش‌آموزان ابتدایی برگزار می‌شود.

وی افزود: این طرح نخستین بار سال ۱۳۹۰ در شهر قم اجرا شد و پس از آن به صورت کشوری، همه ساله در ایام دهه فاطمیه، نیمه شعبان و عید غدیر در سطح دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به اجرا درمی‌آید و اجرای آن در مشهد نیز سابقه‌ای ۷ ساله دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیمی خاطرنشان کرد: این طرح امروز برای دانش‌آموزان مشهدی که در فراخوان طرح شرکت کرده بودند، برگزار شد و بیش از ۲هزار و ۵۰۰دانش‌آموز کلاس‌های چهارم و پنجم مقطع ابتدایی در آن شرکت کردند. برنامه‌های طرح شامل اجرای دسته‌جمعی یکی از سروده‌های «سید حمیدرضا برقعی» شاعر آیینی در مراسم است و در کنار آن، دانش‌آموزانی که تمایل دارند، زیارت‌نامه حضرت زهرا (س) را حفظ کرده و یک فایل تصویری از قرائت زیارت را در فضای مجازی برای مجموعه مجری طرح ارسال می‌کنند تا به قید قرعه از جوایزی مانند کمک هزینه سفر عتبات عالیات و ... بهره‌مند شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
0
0
با سلام
ضمن قدردانی ازتون ، متاسفم که بچه با چه شوقی برا خاطر قرعه زیارت ، زیارت نامه حفظ میکنه و میفرسته ولی ادمین ... حتی سین نمیکنه ، متاسفم خاطر همچین آدمایی...
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->